Remarketing på produkt niveau er en af de stærkeste salgskanaler for en webshop. Vi får her mulighed for at vise vores produkt til de besøgende, som tidligere har vist interesse for netop det specifikke produkt. I denne guide viser jeg, hvordan du let opsætter produkt remarkering i WordPress, WooCommerce og AdWords. 

For at opsætte remarketing, skal vi bruge to ting. Et remarketing tag ID, som vi får fra AdWords, samt et plug-in til WordPress, der kan indsætte vores nye tag ID på alle produktsider. 

Sådan får du dit remarketing tag i AdWords.

Først skal du tilgå din AdWords konto. Har du ikke sådan en, kan du oprette en – det er ganske gratis.
Når du er inde på din konto, skal du navigere til “Audience Manager”, i højre øverste hjørne, når du klikker på svensknøglen, og kigger under Shared Libraries listen. Se billedet nedenfor: 

produkt remarketing - shared library

Herefter trykker på du på den store blå “+” knap og vælger website visitors. 

vælg målgruppe

Nu skal du give din liste et navn, og vi skal have et tag. Det skal se ud som dette:

adwords tagging

Når vi vælger dette, kan vi tilføje et nyt tag, som er det vi skal bruge til vores produkter. 

Giv dit tag et navn og generer dit tag. Herefter vil du få vist noget kode, som indeholder dit nye tag. Du skal ikke kopiere hele koden, du kan nøjes med tallene i dit tag. F.eks. “1234455677”. 

Det ser du således:

remarketing tag id

Nu da vi har vores ID, skal vi have det indsat på alle vore produkter i vores WordPress WooCommerce webshop. Det gør vi ved hjælp af et plug-in.

Hent og aktiver plug-in’et kaldet “WooCommerce AdWords Dynamic Remarketing”. Når du har aktiveret dette, kan du tilgå det i settings og her skal du indsætte dit tag ID, som vi generede tidligere.

tag til dynamisk remarketing

Nu bliver dit tag automatisk indsat på dine produkter og AdWords vil generere en liste over de, der har set dine produkter. Denne liste kan du senere bruge til at markedsføre mod. Bemærk at listen kræver et min. antal af personer, før der kan laves en remarketing kampagne.

I Google Ads vil det se ud således:

Google Ads remarketing lister

Når listen er tilstrækkelig stor, kan du bruge den som “audience” i dine kampagner i AdWords.

Er du i tvivl om, hvorvidt dit tag virker korrekt, kan du altid teste med Google Tag Assistant. Det skal gerne se ud således: 

Google tag assistant hjælp

Bemærk du skal være på en produktside, før dit “Remarketing tag” vil være grønt. På alle andre sider, vil det ikke vises som grønt, da disse sider ikke indeholder de parametre, som tagget kigger efter.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.